Netwerken zijn niet leuk
Veel ondernemers hebben een hekel aan netwerken. Te commercieel, te stoffig, te oud, te eentonig, te weinig divers. Heel vermoeiend.
Zakelijke netwerken zijn op te delen in grofweg drie categorieën: de cowboys, de postduiven en de old boys.
Het cowboys netwerk is alleen gericht op commercie en business. Hier vind je mensen die in dienst zijn van een werkgever en opdrachten moeten binnenhalen, of ondernemers die niet aan opdrachten kunnen komen. De postduiven zijn vooral veel grijze mannen die zichzelf heel graag horen en verwachten dat jij heel lang naar ze luistert. Als laatste categorie heb je nog het klassieke old boys network. Ons kent ons, ouwe jongens krentenbrood. Het is moeilijk om er tussen te komen: er bestaat weinig interesse in nieuwe mensen.
Dit kan anders!
Why, how what? Heel simpel. Ondernemers hebben behoefte aan gelijkgestemden waar je een leuke tijd mee kunt hebben. We komen tenminste vier keer per jaar samen (zie agenda) , eten goed of drinken een borrel en doen iets inhoudelijks. De intentie is om elkaar te helpen als daar behoefte aan is. Kernwaarden?
Plezier
Informeel
Open
Gelijkwaardig
Op de eerste plaats moeten bijeenkomsten leuk zijn. Daarnaast is het volledig informeel. We zijn open naar elkaar: geen stoerdoenerij, maar open en eerlijk. Daarnaast zijn we gelijkwaardig: omzet van 100k of van 100 miljoen? Irrelevant.
Viernes start klein, met 10 - 20 mensen die elkaar (enigszins) kennen. Iedereen betaalt een jaarlijkse bijdrage, dit is de kostprijs van de bijeenkomsten. Viernes heeft geen winstoogmerk. Het netwerk zal organisch groeien, maar dit is geen doel op zich.